Autor Tema: DragonFire, de Borras  (Leído 18127 veces)

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DragonFire, de Borras
« en: 17 de Febrero de 2011, 18:37:14 pm »

DragonFire / Borras
Escaneado por Juan
JUGADORES: 3-5
        EDAD: A partir de 9 años
  DURACION: 60 minutos
CATEGORIA: Fantasía, Aventura

Descarga ORIGINAL.
Descarga REDISEÑO. Subido por corsariodehierro.

Buenas!!
Les dejo por aquí el escaneo original del DragonFire, realizado por Juan en la BSK.
Un saludo, y a disfrutarlo!
  Pepe

DESCARGA Ayuda director de juego en flash por Huan Solo (primer escenario)


EDITO: Resubido lo que se borro con la caida de megaupload.
« Última modificación: 27 de Diciembre de 2013, 23:11:25 pm por ximocm »

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #1 en: 01 de Marzo de 2011, 19:06:51 pm »
Gracias, me gusta mucho este juego y estaba deseando que alguien lo posteara.

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #2 en: 13 de Noviembre de 2012, 18:48:22 pm »
Enlace caído!

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #3 en: 01 de Diciembre de 2012, 00:53:51 am »
Aquí se puede descargar:



« Última modificación: 01 de Diciembre de 2012, 00:56:59 am por corsariohierro »
----------------------------------------
"Esta vez no fallaremos,... Dr. Infierno!!!"

Leyendo: "La guerra del fin del mundo" - Mario Vargas Llosa

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #4 en: 01 de Diciembre de 2012, 15:07:35 pm »
Ya lo he subido al hilo inicial aunque es un rediseño y tambien he puesto el original ;)
"Matar jugando al rol es tan absurdo como el suicidio por arruinarse en el Monopoly"

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #5 en: 02 de Mayo de 2013, 16:04:16 pm »
Lo que yo te diga. Jugué a este juego hace ya unos buenos años, se lo regalaron a mi hermano pequeño y sinceramente, fue el primero que tuvimos como juego de rol y aventuras, yo disfrutaba de master. Como sera que en el día de ayer soñe con este juego y al no acodarme ya del nombre, hoy me puse como un loco a buscarlo por aqui y no veais la alegria que me dieron cuando lo vi.

Saludos.

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #6 en: 02 de Mayo de 2013, 16:07:11 pm »
Se que es mucho pedir, pero sabeis si lo hay descargable para cyberboard, vassal o en otro formato como videojuego, etc...?

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #7 en: 02 de Mayo de 2013, 21:49:50 pm »
Huy que buena pinta tiene esto, siempre me gustaron estos tipos de juegos, pero nunca los pude jugar, no parece que fuera complejo, lo voy a probar...

Desconectado Danzabia

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #8 en: 03 de Mayo de 2013, 15:19:16 pm »
Realmente esta muy bien y resulta entretenido. Yo lo jugué hace muchísimo tiempo y cuando lo encontré por aquí, me alegre.

Quien desee jugar, ya saben donde estoy.

Saludos.

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #9 en: 13 de Mayo de 2013, 22:17:49 pm »
Buenas
Me he leido las instrucciones y tengo que decir que... ya me lo he fabricado  ;D.
Tiene una pinta estupenda y las reglas son (o parecen al menos) muuy sencillitas, cosa que me alegra ya que otros juegos no dan tanto juego a que gente no muy jugona juegue a juego de rol (vaya trabalenguas  ;))
Pues eso con ganitas de probarlo con mas gente ademas de mis amigos imaginarios jajaj
Un saludo y gracias.

Desconectado Danzabia

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #10 en: 14 de Mayo de 2013, 00:54:22 am »
Avisame y jugamos. Seria muy bueno pasarlo a Cyberboard o Vassal, eso seria ya la ostia (con perdón), jejejejeje.

Desconectado Yuyu

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #11 en: 14 de Mayo de 2013, 10:33:04 am »
Perdón por la intromisión...

No seria mejor crearse el Heroquest ?

Podéis encontrar todo el material necesario en Heroquest.es o en  http://www.yeoldeinn.com/  ,me parece mejor juego que el DragonFire.

lo digo por que esta mejor acabado a nivel gráfico y mecánica, además hay un montón de expansiones y jugadores que crean nuevos retos para compartir con otros usuarios.

el modulo Vassal de Heroquest esta aquí:

http://www.vassalengine.org/wiki/Module:HeroQuest

bueno es solo una sugerencia, un saludo

Desconectado Danzabia

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #12 en: 14 de Mayo de 2013, 14:07:13 pm »
Tambien, yo me ofrezco para jugar los dos.

Saludos.

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #13 en: 14 de Mayo de 2013, 23:53:07 pm »
Me he bajado el vassal de Heroquest y le he echado un ojo. No me he leido el reglamento pero a simple vista le doy la razon a Yuyu, es mas vistoso, parece bastante mas completo y me imagino que algo mas complejo.
Yo la verdad no se muy bien como funciona el vassal. Lo utilizo mas para ver como son los juegos que para otra cosa, pero si alguien se aventura a intentar echar una partidilla de algo light no me importaria intentarlo.Ahi lo dejo  ;)
Un saludo
Abraham

Desconectado Yuyu

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #14 en: 15 de Mayo de 2013, 13:28:16 pm »
Ok, si os parece lo que podemos hacer es crear una guía donde se muestre como se puede crear una mesa de juego en Vassal, como nos podemos conectar a la mesa establecida y la puesta en marcha.

El objetivo es que con esa guía creada otros usuarios puedan animarse y quien sabe si en un futuro creáis un grupo de jugones Vassaleros en imprimiryjugar.

Ya lo de jugar partidas completas para mi es más complicado por cuestión de horarios y trabajo, pero si os apetece colaborar creamos esa guía con capturas de pantalla paso a paso para que otros usuarios se puedan animar en un futuro.

Ahora la pelota está en vuestro tejado, vosotros diréis....

Un saludo

Desconectado Danzabia

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #15 en: 15 de Mayo de 2013, 15:10:13 pm »
Hola Yuyu.

Me parece muy bien tu iniciativa y cuenta conmigo. Estoy deseando hacer partidas por Vassal.

Saludos y seguimos en contacto.

Desconectado Abraham121284

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #16 en: 15 de Mayo de 2013, 23:53:32 pm »
Yo lo de los horarios lo tengo dificil tambien, pero algo se podra hacer. Lo malo es que yo no  se utilizarlo (creo que ya lo habia dicho) y antes de poder hacer este tutorial me tendreis que enseñar un poco a mi. Aparte de eso contad conmigo, creo que puede ser una muy buena iniciativa.
Si conseguimos que vaya adelante quiza se podria comentar a Ximo la opcion de crear una seccion para queadadas de vassal.
Bueno paso por paso.
Contad conmigo.
Un saludo.


Yo para hacer esto preferiria sabado o domingo por la mañana, ya que por trabajo entre semana se me complica mas.

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #17 en: 16 de Mayo de 2013, 04:06:06 am »
Hola.

Yo tambien ando un tanto pegado con el Vassal, pero lo estoy pillando ya un poco más y se ve sencillo, si no, tambien podemos intentarlo con el Ciberboard, este permite los mapas y demas más faciles, permiten las partidas por email, es decir PBEM y se podria poner una día y fecha limite para enviar los archivos correspondientes, eso por Ciberboard y por el Vassal, pues tambien podriamos ir haciendo algo. Yo puedo los fines de semana y algun que otro día entre semana. El horario.... Yo soy residiendo en Bogotá por motivos laborales (soy español) y no se cuantos estamos al otro lado del charco por aqui, pero podriamos hacer lo mismo que el día, comparar horarios de los distintos paises de las personas que participemos en las jugadas y concretar una hora donde estemos todos.

Saludos.

Desconectado Yuyu

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #18 en: 16 de Mayo de 2013, 11:10:52 am »
Bueno, pues ya tengo la primera parte, he abierto un hilo para esta guía y debate del tema en cuestión.

Conectarse con Vassal

http://www.imprimiryjugar.com/index.php?topic=479.0

Las dudas sugerencias o demás las podemos presentar en el hilo.

un saludo

Desconectado Danzabia

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #19 en: 16 de Mayo de 2013, 14:16:13 pm »
Muy interesante.

Saludos.

Desconectado ximocm

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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #20 en: 17 de Mayo de 2013, 19:29:28 pm »
Yo tengo material de Heroquest para aburrir, el juego original y algun material inedito. Suspendi la maquetacion cuando GW hizo borrar el material sobre sus juegos hace dos o tres años. Aunque hay que decir que GW solo era el propietario de la miniaturas pero el juego es de MB.

Incluso puedo decir que tengo hecha la version "portable" y barata del juego. Eso si, para hacerlo bien, tendria que currarme de nuevo el resto de material y para eso me falta tiempo... pero no estaria mal... nada mal... :D
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Re: DragonFire, de Borras
« Respuesta #21 en: 18 de Mayo de 2013, 16:09:59 pm »
Seria bueno que se compartiera.

Saludos.

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #22 en: 23 de Diciembre de 2013, 22:52:49 pm »
Hello,

Thank you "corsariohierro" for the files of the Dragonfire game and redesign.
As this thread is rather old I gave a question to all the people of this thread:
Do you still want to try to make an PC game or interface (PBEM or other) for
this game ? And are you willing to help ?
What do you think ?

un saludo,

Ran
I hope all the members of this thread will read this !!!

Desconectado Yuyu

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #23 en: 24 de Diciembre de 2013, 11:23:40 am »
Do you still want to try to make an PC game or interface (PBEM or other) for
this game ? And are you willing to help ?
What do you think ?

un saludo,

Ran
I hope all the members of this thread will read this !!!

Ok, Ran

---- Sp

Hola Ran

Nosotros en este hilo tratar sobre la posibilidad de usar Vassal para probar juegos de mesa.

A cordamos crear un hilo de modulos Vassal.

Y algo de programación con Html y JavaSrcript, Css en este otro hilo, espero haber ayudado.

Saludos y P&P

---- En

Hi Ran

In this thread we discuss the possibility of using Vassal to test games.

A mind you create a thread Vassal modules.

http://www.imprimiryjugar.com/index.php?board=33.0

And some programming and JavaSrcript Html, Css in that other thread, hope I have helped.

http://www.imprimiryjugar.com/index.php?board=17.0

http://www.imprimiryjugar.com/index.php?topic=559.0

Greetings and P&P

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #24 en: 24 de Diciembre de 2013, 18:07:48 pm »
Gracias Yuyu, Me voy a las operaciones de búsqueda de las roscas.
Voy a poner aquí 4 páginas de la revista Syncadus sobre Fuego de Dragón.
BGG: "Al mismo tiempo, los sacaban de un cartel raro / revista llamada" Symmetry "# 1 que incluye dos nuevos objetos mágicos para el juego, estadísticas para dos personajes elfos, y un escenario de corto utilizando todo esto con el juego de Fuego de Dragón . "
Estos son las páginas:

https://www.mediafire.com/?r1s39z1sv2cuf23

Lo que yo quiero saber es:
Que he recibido de este hilo 2 archivos: el juego y un nuevo diseño.
¿Era eso un rediseño de un ventilador o un rediseño de uno de los editores?
Por lo tanto, si he hecho un juego digital del juego de tablero que quiero usar materiales gráficos de origen público
y no los gráficos con licencias.
Y querer Qué opinas de este juego?
¿Vale la pena hacer un juego digital?

Si la gente no escribe en el idioma Inglés, entonces pueden usar el español porque uso
google para traducir.

saludos,
un saludo,
Ran



Thank you Yuyu, I gonna lookup the threads.
I will put here 4 pages from the Syncadus magazine about Dragonfire.
BGG: "At the same time, they put out a rare poster/magazine called "Symmetry" #1 that included two new magic items for the game, stats for two elf characters, and a short scenario using all of this with the Dragonfire game."
This are the pages:

https://www.mediafire.com/?r1s39z1sv2cuf23

What I want to know is:
I received from this thread 2 files: the game and a redesign.
Was that a redesign from a fan or a redesign from one of the publishers ?
So, if I made a digital game of the boardgame I want to use public source graphic materials
and not the graphics under licenses.
And want do you think about this game ?
Is it worth to make a digital game ?

If people do not write in the English language then they can use Spanish because I use
google to translate.

Greetings,
un saludo,
Ran
« Última modificación: 25 de Diciembre de 2013, 14:09:44 pm por ximocm »

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #25 en: 25 de Diciembre de 2013, 07:52:21 am »
Ok,
Me pareció que había un rediseño por Kalantrael.
"Rediseño porción Kalantrael"
y publicado por pepepartidas.
Pero fue el rediseño de un individuo o por Borras u otro de los editores del juego?
saludos,
Un saludo,
Ran



Ok,
I found that there was a redesign by Kalantrael.
"Rediseño por Kalantrael"
and posted by pepepartidas.
But was the redesign by an individual or by Borras or another of the publishers of the game ?
Greetings,
Un saludo,
Ran
« Última modificación: 25 de Diciembre de 2013, 14:11:18 pm por ximocm »

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #26 en: 25 de Diciembre de 2013, 08:59:33 am »
Lo encontré, el rediseño fue un rediseño Borras y así no un rediseño homebrewed.
Por lo tanto, tengo que usar Opensource Graphics.
Un saludo,
Ran



I found it, the redesign was a Borras redesign and so not a homebrewed redesign.
So, I have to use Opensource Graphics.
Un saludo,
Ran
« Última modificación: 25 de Diciembre de 2013, 14:11:57 pm por ximocm »

Desconectado ximocm

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #27 en: 25 de Diciembre de 2013, 14:13:22 pm »
Ran, intenta usar este formato de mensaje, con google translator. He editado tus mensajes.



Ran, try to use this message format with google translator. I edited your posts.
"Matar jugando al rol es tan absurdo como el suicidio por arruinarse en el Monopoly"

Desconectado Yuyu

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #28 en: 26 de Diciembre de 2013, 13:44:32 pm »
Ran, intenta usar este formato de mensaje, con google translator. He editado tus mensajes.



Ran, try to use this message format with google translator. I edited your posts.

Gracias Ximocm así es mas fácil entenderse.
---------------------------------------------------------
Thanks Ximocm and is easier understood

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #29 en: 27 de Diciembre de 2013, 23:09:46 pm »
Aqui tienes una ayuda de jugador master para dragonfire version beta creado en flash por "Huan Solo"... solo el primer escenario...



Here you have a master player support for dragonfire beta version created in flash for "Huan Solo" ... only the first stage ...


http://www.mediafire.com/download/7b1pd344yumbque/swf_dragonfire%20por%20huan%20solo%20(imprimiryjugar.com).rar


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Desconectado mariano1234

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #30 en: 03 de Enero de 2014, 20:26:33 pm »
- ESP -
Ximocm, me parece fantástico tu aporte en flash, tengo ganas de armar un juego como el DragonFire en PC y no me terminaba de cerrar la idea de como realizar ciertas acciones, por lo que agradezco que halla aparecido algo asi...

Saludos...

--------------------------------------------------------------

- ENG -
Ximocm, I think your great contribution in flash, I have wanted to build a game like DragonFire PC and I did not quite close the idea of how to do certain actions, so grateful that I found appeared something ...

Greetings ...

Desconectado Steven Long

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #31 en: 03 de Enero de 2014, 21:35:18 pm »
El juego parece tan fresco e interesante!
¿Hay algún vasallo para ello?

==================

The game looks so cool and interesting!
Is there a vassal for it?

Desconectado Yuyu

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #32 en: 04 de Enero de 2014, 16:46:25 pm »
El juego parece tan fresco e interesante!
¿Hay algún vasallo para ello?
==================
The game looks so cool and interesting!
Is there a vassal for it?

No existe modulo Vassal del juego.
----------------------------------------------
No Game Vassal module.

sin filtrar...
Fuego de Dragón fue un intento por Target / Rompecorazones para atraer a los adultos jóvenes en los juegos de rol , por medio de la elaboración de un cruce entre un juego de rol y un juego de tablero miniaturas de fantasía similar a Milton Bradley y Games Workshop con su héroe sistema de juego Quest. Esta caja de juego consta de 16 miniaturas, varias tejas de habitaciones y los pasillos , puertas de cartón con stand- ups, y algunos aderezos de las mazmorras representados por matrices piezas de cartón corte . El objetivo es completar la tarea de cada situación dada en el folleto de escenario . Un jugador es el Dungeon Master y establece las habitaciones y monstruos dentro cuando los otros jugadores a alcanzar ; las instrucciones son muy específicos acerca de cómo colocar los monstruos, trampas o artículos que se encuentran. Los jugadores son de cooperación y no compiten entre sí. Por supuesto, los jugadores no podrán ver el folleto de aventura con antelación o durante el juego, sólo el director de juego . Todos los jugadores son caballeros de diferentes colores (rojo, azul, verde y amarillo ) . Los mismos cuatro colores se utilizan para las miniaturas de plástico de : 4 orcos con arcos , 4 trolls con los clubes , y 4 Dragon Lords con espadas.
Entre cada escenario los jugadores pueden aumentar su rango, dependiendo de la cantidad de puntos que han recogido durante el escenario . Consiguen puntos dependiendo de que los monstruos que han matado más uno extra por un escenario hecho con éxito . En las mazmorras , ¿hay monstruos , trampas, objetos mágicos y otras cosas. En general, los diseñadores hacen un trabajo decente de hacer los escenarios entretenida dado una cantidad limitada de material en el juego. Cada vez, una nueva carta de evento se volcó y cosas extrañas tienen lugar . Esto es divertido al principio, pero se vuelve predecible en juegos posteriores .
El sistema de corte en cuadritos y combatir utiliza dados de colores con diferentes probabilidades de conseguir un choque - similares a los cráneos de Heroquest y escudos , excepto que no son más que los círculos en los dados y representan más de un sí / no contesta al rodar . El juego es un poco más avanzado que el Heroquest en que los jugadores pueden avanzar en niveles similares a los calabozos y dragones. A medida que aumenta en los niveles , se cambia el color de los dados al atacar y defender , lo que aumenta sus posibilidades de anotar un resultado " sí" o un "hit" en los dados . De lo contrario el juego es muy similar a HeroQuest en general.
Heartbreaker Hobbies  produjo un par de miniaturas elfo de plomo diseñados para su uso con Dragón-Fire . Al mismo tiempo , sacaron un cartel raro / revista llamada " Symmetry " # 1 que incluye dos nuevos objetos mágicos para el juego , estadísticas para dos personajes elfos , y un escenario de corto utilizando todo esto con el juego de Fuego de Dragón . Uno asumiría que la respuesta del consumidor faltaba ya que no se le dio atención al juego de Fuego de Dragón en ediciones posteriores de la simetría y el juego entró en la oscuridad. Aún así, el juego podría ser utilizado para un par de noches de juego, sobre todo si la introducción de los niños a D & D de juego estilo o si se quiere piratear los minis y piezas de habitación para su uso con otros sistemas de juego .




Dragonfire was an attempt by Target/Heartbreaker to entice young adults into roleplaying, by means of devising a crossover between a roleplaying game and a fantasy miniatures boardgame similar to Milton Bradley and Games Workshop with their Hero Quest game system. This boxed game consists of 16 miniatures, various room and corridor tiles, cardboard doors with stand-ups, and some dungeon dressings represented by die cut cardboard pieces. The aim is to complete the task of each scenario given in the scenario booklet. One player is the Dungeon Master and sets up the rooms and monsters within when the other players reach them; the instructions are very specific about how to place the monsters, traps or items they encounter. Players are cooperative and do not compete against each other. Of course the players won't see the adventure booklet in advance or during the game, only the game master. All the players are knights of different colors (red, blue, green, and yellow). The same four colors are used for the plastic miniatures of: 4 orcs with bows, 4 trolls with clubs, and 4 Dragon Lords with swords.
Between each scenario may the players increase their rank, depending on how many points they have collected during the scenario. They get points depending on which monsters they have killed plus one extra for a successfully done scenario. In the Dungeons are there monsters, traps, magic items and other stuff. Overall, the designers do a decent job of making the scenarios entertaining given a limited amount material in the game. Each turn, a new event card is overturned and strange things take place. This is fun at first but becomes predictable in later games.
The dicing and combat system uses colored dice with different probabilities of scoring a hit - similar to Heroquest's Skulls and shields except that they are just circles on the dice and represent more of a yes/no answer when rolling. The game is slightly more advanced than Heroquest in that players can advance in levels similar to dungeons and dragons. As you increase in levels, you switch color of dice when attacking and defending, thus increasing your chances to score a "yes" or "hit" result on the dice. Otherwise the game is very similar to HeroQuest in general.
Heartbreaker Hobbies produced a couple of lead elf miniatures designed for use with Dragonfire. At the same time, they put out a rare poster/magazine called "Symmetry" #1 that included two new magic items for the game, stats for two elf characters, and a short scenario using all of this with the Dragonfire game. One would assume that consumer response was lacking given that no attention was given to the Dragonfire game in later issues of Symmetry and the game went into obscurity. Still, the game could be used for a couple of night's gaming, especially if introducing children to D&D style gaming or if one wanted to pirate the minis and room pieces to use with other game systems.

Saludos

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #33 en: 04 de Enero de 2014, 17:51:11 pm »
Gracias yuyu para obtener información detallada, jugué HQ y la esperanza de probar este juego. ¿Hay alguna instrucción de Inglés?

===================================
Thanks yuyu for detailed informations, I played HQ and hope to try this game. Is there any English instruction?

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #34 en: 04 de Enero de 2014, 18:12:32 pm »
"Matar jugando al rol es tan absurdo como el suicidio por arruinarse en el Monopoly"

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #35 en: 04 de Enero de 2014, 18:37:57 pm »
Manual en Ingles sin flitrar

Código: [Seleccionar]
Dragon fire magic matter . Legends tell of clean energy contained in the fire , force capable to move mountains, save the world - or destroy it.
The legends also says a select few , a special kind, in whose veins the fire dragon . These characters have everything to make the myth a reality. They , like you , have the power to become the dragon knights .
A great danger , because a lot of evil in the country : the huge trolls , orcs and terrible , oh yeah , the dark lord . trained black magic, dark lord seek the same goal - to destroy the earth and all the good things that live on it .
Time is running out . The race started . Can you and your companions - the dragon knights go through all the difficulties in the mines and labyrinths in search of dark lords ? And when you find it , can you beat them ? Danger awaits all in the game "Dragon fire ! "
Dragonfire - is an adventure game for a 2-4 lead and the players. Thanks to the fast introductory rules you can on - chat to play in a few minutes.
Figures are not painted in the game . Use the illustration as an example, if you want to paint figures .
The game has small parts , not suitable for children !
Dragon knights - the heroes of the kingdom. Only a handful of favorites can wear armor and dragon knights sworn protection schat population. That these soldiers called when the trouble starts .
Orcs - living in caves and cause problems , these vile creatures only respect someone who is stronger. Hence they have followers and soldiers of evil dark lords . Armed with bow and sword , they pose a constant threat.
Trolls - doomed to live in darkness , their growth and tremendous power make trolls dangerous opponents , even the dragon knights fear encounters with these beasts in the dark and suffocating caves and dungeons that trolls call home .
Dark lord - devotees forces of darkness , their only goal - to destroy the earth and all life on it. From Fire spells and magic swords they weave a web of evil. That these creatures and should always beware of the dragon knights .
COMPOSITION OF GAMES
16 plastic figurines with stands
56 cards
16 rooms and corridors
14 markers
6 doors with supports
9 cubes
Plastic clip markers
book of Rules
adventure book
Dragonfire - for one game and leading 2-4 dragon knights . Adventures take place in the magical world, where players take on the role of heroic dragon knights who are seeking a magical treasure. Leading controls monsters and puts rooms and tunnels . In fact, he is responsible for the game.
To learn how to play as soon as possible and easier , we present the rules in three sections . In the first section we will focus on self-Mykh basic rules : how to walk and how to fight . After the introductory adventure second section tells about the rules needed for the next two adventures. The last section introduces the evil dark lords and their dangerous traps , and when you get to know
with these rules, you 'll be ready to follow the dangers of adventure.
At the end of this book you will find instructions for creating their own adventures and campaigns.
NOTE ! IMPORTANT !
All players in Dragonfire, as the dragon knights , and leading , should know the rules , but only the master is allowed to read the book - gu adventure. If players will know in advance what will happen , the whole charm of the game will be lost.
GUIDE
Your job as a leader - do not play against players, but control monsters so that players were interested in playing : dos just sufficiently to deprive the dragon knights opportunities to achieve anything if you do away with every one . Or, if you constantly attack the same player, then the only thing you will achieve is that this player will be upset and , finally tired of the game.
But this does not mean that you have to be a wimp when control monsters - if you see an opportunity to strike , Sun - use it.
One of the most interesting moments come after you perform the job of a book of adventure and be ready when - think of new jobs and the risk for a group of brave and fearless dragon knights .
Preparing to play
Before the game, sort out all the components and assemble some of them . Each figure consists of two parts: the most figurines and black square stand. Simply insert the figure to stand. If she keeps bad , you may want to glue - figure it to the stand . Doors must be inserted into their base.
CARDS
Give each player a map dragon knight. Also give the players card equipment "Sword » (Sword). Put them next to cards knights.
                                                                             - 2 -
PLAYING FIELD
Lead looks in the book adventures which rooms, monsters and treasures to use. To play the intro
adventure set forth below , " Cave Troll ", you need the following :
- 3 rooms (A, B , C)
- Corridor 2 (1, 2 )
- 4 orc and maps
- 1 troll and his map,
- 1 door .
All this does not need to see the players . It would be nice to use something , for what can hide everything , for example , a box of the game.
Make sure that all the figures are well on supports.
CAVE TROLL - YOUR FIRST ADVENTURE
The ugly troll terrorizing the neighborhood . Dragon knights found the monster 's lair and now stand in front of him . Rough door of crooked felled boards leads into the mountain .
The purpose of the introductory adventure - to comprehend the rules of the game , having played them (and , of course , finding and killing a troll ) . There are only rules of movement and combat.
Start by putting some rooms start (room A) on the table and put the door in place. Then let the players put up his knights in this room (where they want ) . This is all that the players are visible from the lair of the troll is going to enter .
HOME GAMES
The player to the left of the master starts the game by moving the knight. When he finishes , the game moves to the player on his left , and so da
Further, until all players have to perform an action of his knights . The master performs actions monsters.
Knights can perform the following steps:
MOVEMENT : knight moves on the playing field .
ATTACK : knight attacking monsters.
SEARCH : knight seeking hidden objects . In the first task SEARCH is not used , so long to talk about it will not.
Knight can perform two actions for the turn. Execute them in any order you , but before you move ne - reydet to another player must complete all previous steps .
Example: Knight can move and attack or move and move .
Or he can move or attack and attack and attack.
The same applies to the search, which can also be combined. At the very beginning of the game Knights can only MOVE - SMILING as next to no monsters to attack.
MOVEMENT
Each figure , as knights and monsters , you can move to step 3 for each action spent on - Move,
voltage .
Movement rules are simple: one step - one cell . Can move forward, backward, sideways and even diagonally. Change direction of travel at any time , and do not necessarily use the entire stock of steps.
Can pass through the cell occupied by other knights , but you can not stop such a cell . If you approach cell occupied by a monster , you have to stop . If you still have action, you can continue to move, but as soon as you again will be at the monster ( this or another ) , you will need to stop. Similarly, monsters can " pass through each other, " but must stop if will be next to the knight .
DOORS
If Knight wants to open the door, he goes to the cage right in front of the door and
removes the door. To open the door , you need to spend one step , ie, do not need to spend on it
all the action .
Once the door is removed , leading lays next room according to the map .
Also exhibited visible doors and monsters .
While the front door there's any figure , no one else can open that door .
ATTACK
If the figure is close to the enemy, it can attack . When you throw the attack a certain number of dice . For knight color cubes depends on its rank.
Number of dice depends on the type of weapon used . Monsters all the information is on their cards : the quantity and color cubes.
Throwing dice, you get a " hit " and " failures ." Count the number of hits . ( At the Black Cube 4 hits and 2 slip in red - 3 hits and 3 misses and white - 2 hits and 4 misses. )
Each ejected "hit" hit the enemy. For each stabbed lower plastic clip on scale wounds on one section.
                                                                             - 3 -
Each figure has a degree of protection. It can be 0 , 1 or 2, and she talks about how many beats you have to clean because of the thickness of the simple skin ( trolls ) or magical protection ( in dark lords ) . some - torye items that knights can find throughout the game will increase - their increment a degree of protection ( in the beginning of the game is 0) .
If , after taking blows for each value of the degree of protection in you still blows , they can do so much damage enemy.
If shock is less than or you do not got nothingoccurs - the impact was too weak or completely passed objective.
Example: knight, armed with a sword , the trolls .
- Knight until the lower level ( Squire ) , it means that He uses white cubes .
- The card depicts a sword symbol 3 cubes.
- Protection 1 is a troll .
Attacking player throws three white dice. To injure the trolley - A , he needs to throw at least 2 hits as thick skin troll reflect one hit .
PROGRESS DRIVE
Once all the knights followed the steps turn goes to the facilitator. It can move or attack knights
using monsters on the field . Drive uses the same rules as the knights .
WHEN dies MONSTERS
If knight kills the monster , he gets points depending on the type of monster :
Orc - 1 point .
Troll - 2 points.
Dark lord - 4 points .
Mark on the paper , how many points get knighted.
WHEN KNIGHTS dies
When the death knight , the following occurs :
- The scores are removed ;
- The next job starts knight squire (all objects found Knight remain with him) .
Now you know enough rules to play in the first adventure - "The Cave Troll ."
STILL RULES
In this section you will learn how to conduct a search , how to use the map of events , how to open locked doors , etc.
Map Events
Remove the event cards , select the card 1-6 , shuffle and lay face down on the table. 7-16 cards will be added to deck on the campaign .
Now the master begins each game turn ( except the first ) , pulling the top card of the event . If card completions are just shuffle the deck.
Once the purpose of the task will be performed ( as described in the book of adventure ) , event cards will no longer stretch - FLS .
SEARCH
Knight can use actions to seek hidden objects, such as equipment or magic items. But Player cubes instead secretly throws lead . There is a reason - knights can never be completely sure that you have found all hidden objects ...
If knight stands next to a monster , then SEARCH impossible.
There are three types of hidden objects : equipment , magic items and secret doors .
SEARCH is as follows :
- According to a leading player that his knight looking for. LOOKING figure in the cell , which is , and at all adjacent cells ( on a square 3x3) ;
- Leading throws 1 cube of the same color as the rank of a knight. The following occurs:
                                                                      - 4 -
At this point, NO hidden objects :
- Misses : tell the player that he found nothing.
- Hit : tell the player that he found nothing.
This place has hidden objects :
- Misses : tell the player that he found nothing.
- Hit : give the player the object specified in the book adventures. If the secret to - door , put it on the playing field.
If the location of more than one object hiding , leading decides what to give to the player.
equipment
Take a deck of cards gear, and let the player pulls a card . She then placed next to the map knight to show that he can use this item .
magic items
Adventure book indicates what this thing. Give this magical thing the player. Map is then placed next to the map Knight , to show that he can use it .
jib-door
Place the door on the card as soon as the knight will find her . More secret door subject to the usual rules.
locked doors
In the job " Cave Troll " was not locked doors. When Knight opened the door , she just cleaned off. In further adventures you will meet and locked doors .
When the knight tries to open a locked door leading tells him that it's locked. Knight can do the following:
- Spit on the door and use the remaining steps to go somewhere else or do something else , such as on - fall on monsters ;
- Try to open the lock .
Knight can open the lock , using the SEARCH ( he now has the right to own dice ) . If he throws a "hit" , he opens the lock . Door removed. If the knight still have action , it can enter the room.
You do not lose a step when trying to open the door and find it locked . Instead, "step" is included in the action
SEARCH when you manage to pick the lock .
MORE ON SECURITY
Do knights have the opportunity to defend himself, when their attacks. But for this they need to have shields or armor . Shields, armor and ¡new weapons can be found in the search.
Knight in armor gets a higher degree of protection. Mail increases it to 1, and the dragon armor and leather - to 2.
Knights with shields can roll the dice when defending . Shooting is done while protecting color cubes rank : a cube , if you small shield , two , if you have a large shield . Precipitated for each "hit" Knight can remove one hit monster.
Example . Troll would deal 2 hits knight. I have a shield knight , but no armor. He rolls the dice and gets a "Get - tion ", which removes one blow troll. Knight applied to only one wound.
We have another knight chainmail and a small shield . 2 blows troll enough to hurt knight , but if
he can remove one hit through the shield , the mail will reflect remaining .
At Knight can only be one and only one shield armor . If he finds another shield or armor , then something will have to leave .
On the playing field laid chip indicating thing left knight. Map object is set aside to As long as someone does not raise the subject or task will not be executed . Knight can take any thing , going to the chip . That take such an object , search is not necessary.
Bows and arrows
Orcs , in addition to short swords , there is also bows and arrows . Luke act like other weapons , with one exception : to
ATTACK , orc necessarily stand next to the knight .
When orc uses a bow , he should have unimpeded line of sight to the target. Draw a straight line from the center of cells ki , on which stands the orc to the center of the cell , which is the goal . If the line passes through a wall or a cell occupied by other figures , the orc can not shoot .
Orc can not use a bow , if next to him is Knight .
From the arrows of the orcs protect armor, but not shields.
                                                                             - 5 -
Transition from one RANK IN ANOTHER
After one or two jobs knights may be enough points to advance to the next rank. On the left side of the map Knights shows five ranks. Using a plastic clip note which rank your knight. All Knights begin in rank squires.
When you dial the required number of points, you move to the next rank of squire to a knight . to go
Knight of the hero , additional glasses, etc.
To go from ... K. .. need ...
Squire Knight 4 points
Knight Hero 6 more points
Hero Prince still 8 points
Master Prince has 10 points
Turning on the new rank , you move to another clip board. Color panel shows which blocks you should use.
The higher you go, the more you will need to score , but at the same time, new cubes make it easier to hit when attacking.
If knight dies , the next job he starts to rank squire .
KNIGHT Adventure Pass
Knight , a survivor of the adventure and perform the job gets 1 extra point . Before starting the next task all wounds are cleaned with the Knights .
Now you know enough of the rules to play the first two books of the ordinary adventure adventure.
And STILL RULES
In the last section of the rules you will learn how to operate fire spells dark lords, and that can be
victim of traps and doors, if you are not careful .
Dark Lord
Dark Lord - evil wizards , armed with swords and magic who can breathe fire . Flame in every dark Vladki different . To know exactly what it can do every kind of fire, look at the chart on shirts cards dark lords .
Flames can be applied not only damage the knight , but the orcs and trolls , if they were in its range . Authorities in the dark Duc flame is not valid .
Leading place : do not tell the players all about the Dark Lord , until they meet . Soon enough players narrow ferred secrets of these creatures , but if you hold information about the magic and mystery of Lords for a while , the resin-zhete increase interest in the game.
If Knight is next to the dark lord , he can not concentrate on the flame , and instead will attack
sword.
Shields and armor does not protect against fire (except dragon hide armor ) .
- Flame red dark lord can hurt all the figures in a straight line .
- Flame yellow dark lord can hurt all the figures on the diagonal.
- Flame green dark lord can injure any knight in the limit of visibility and all the figures that are close to him.
- Flame blue dark lord can injure any of the above methods .
LOCKS WITH trap
The deeper down into the dungeons knights become more serious danger. The most innocuous -looking door hidden can -Vat terrible trap. Traps can be as open doors and locked on .
The book adventure shows what doors there are traps , and what is not . The book also tells how dangerous trap ( by number of cubes ) . If the trap is triggered , then it comes as a regular attack. Lead rolls the dice ( according to the book Adventure) , and if there's enough " hits " Knight gets shot .
From traps protect armor, but not shields.
finding traps
Before opening the door, her knight can search . Lead rolls the dice and the player says the following:
NO traps :
- Misses : tell the player that he has not found a trap ;
- Hit : tell the player that he has not found a trap.
Traps IS :
- Misses : tell the player that he has not found a trap.
- Hit : tell the player that he has found and destroyed trap.
If the knight found a trap , he can hope that she was not there , and open the door ... or can look again .
trap is triggered
Trap doors in the works when you open an unlocked door or a door that is already unlocked . After actuating -a trap door removed.
HATCH
During the search , you can find hatches . If Knight is an object, and the object is closest hiding hatch leading puts chip hatch on the playing field .
If Knight finds hatch, stepped on him, he falls . The following occurs:
- Knight could get hurt in the fall . Leading throws three white dice indicating an attack on the knight. Armor does not give protection;
- To get out of the pit , it will take time . Knight loses his next move until selected (if the fall in non -of action was still his , he also loses ) .
If the door is detected thus leading chip also puts the hatch on the playing field .
Cells with the chip sunroof can advance, so just know everything about the trap , its already possible to get around (otherwise arise figures pro-problems in narrow corridors ) .
Map Events
Now you are ready to use all the cards from the deck of events. Shuffle the cards and can play with them. Most importantly , remember that when the goal is achieved adventure , you will not take the card events.
 

Desconectado Yuyu

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #36 en: 04 de Enero de 2014, 18:38:31 pm »
second part

Código: [Seleccionar]
                                                                        - 6 -
CREATE YOUR ADVENTURES
When you pass the "Treasure of the ice dragon" , you will already know the rules well enough to own at -think adventure with new dangers . After some time it will be possible to make another player leading .
ADVENTURES
First you need to come up with a goal of adventure. Should the dragon knights achieve any particular place (as in 5 of 6 adventures ) ? Or they need to find some equipment? Or kill the evil monster ? Maybe they need someone to liberate destroy a magic item , dropping him into a volcano , or gather the seven golden keys to the palace Dwarf Dragon Lord ?
Maybe the players need to get into the terrible dungeons under the castle to discover the secret of ghosts? All prompt your imagination -tion .
PLAYING FIELD
Then you need to build a playing field. Put the rooms and corridors and draw them on paper. Set the door and make – over tags on traps and locks. Should the door be hid important ? Will you use the hatches ? Maybe you will special rules for certain rooms , such as a ban on the use of magic items . Make a note of each com - nate , as it is called , and if there's magic items or jewelry .
MONSTERS AND EQUIPMENT
The third step - determine the number of monsters on the field and their whereabouts. Try to achieve a balance there should be no too easy or too difficult. Remember that you are allowed to change all throughout the game . If all the dragon knights are seriously wounded after the first fight, you can replace the second wave of monsters on the weaker or put a fountain healing. The game should be exciting and interesting .
Then you need to expand the gear and magic items . The same advice : find them to be not too hard and not too com easily. If all the items have already been found , create new or replace coins.
TIPS
Players need to give any tips . Imagine yourself in the place of players. What should they know? If they need tips to find secret doors or equipment? Whether they should be warned about monsters and traps ? When you will know answers to these questions , you will only decide how the clues and look where they can be found . Will they be in the form of runes on the walls or in the form of old parchment from the lost adventurer ?
TESTING
Finally, when you decide that you are ready , you need to test your own adventure. Walk through all the rooms used following as usual. Add tips if you think it's necessary , and remove the monsters if they would be too a lot. When you're happy with your adventure , you can invite your friends .
TIPS
- Rather than finding equipment , players can buy it. Roll 3 dice for the color that matches the rank of knight , when he finds outfit. The number of " hits " - the number of gold coins, which is a knight . Between adventures for zone bingo , you can buy equipment .
- If you want to add mystery to the game , the current adventure , you can enter tips on the next adventure .
- Nothing prevents you come up with your gear , magic items , events or monsters. For example , you can use metal figurines sold in stores.
- Event cards can be used in different ways . For example , you can do without them if you want to come up with their own cards , or you can define the sequence in which events will occur .
                                                                   - 7 -
YOUR OWN Dragon Knight
You can create your own dragon knights , changing the number of cubes that they throw , and giving them special skills . If you give the knight a new ability , you should give it a drawback - the heroes must be sbalansirova - us against each other. Below you will find some ideas.
thief
Throw 2 dice when searching . Thief can not wear armor , as this may damage his abilities ( but he has three action tions each round ) . For the same reason he can not use two-handed weapons or large shield .
ranger
Ranger can use a bow (and orcs - roll 3 dice ) , but can not wear heavy armor or shield when fired .
wizard
Wizard starts the game with one magic item. The wizard can only use a sword and never wear dos
Uspehi (except dragon skin) and not take the shield . He also knows spells - look at the different magical objects and let wizard spells that act in this way.
Prices
Besides equipment included in the game, you can add any item to be able to use the dragon knights . In The following list includes the crossbow and bow . Onions can be used only ranger ( roll 3 dice when attacking ) . crossbow can use all of it but you can shoot only once per round , since it takes a long time overcharging ( when attacking throw 4 dice ) . If you are using a bow or crossbow , then at the same time you can not use a shield.
Double ax 3 coins
                  2 coins
Heavy Armor 3 coins 2 coins Halberd
Dragon Leather 4 coins 4 coins Flail
Small Shield 1 coin Greatsword 3 coins
Large Shield 2 coins 2 coins Bow
Crossbow 3 coins


Dragonfire - a trademark of Target Games AB
© 1992 Target Games AB. All rights reserved

                                                        - 8 -

Desconectado Steven Long

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #37 en: 05 de Enero de 2014, 05:42:49 am »
Thanks ximocm and yuyu!

How this game compare to HQ?

========================

Thanks ximocm and yuyu!

How this game compare to HQ?

Desconectado Yuyu

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #38 en: 05 de Enero de 2014, 16:59:13 pm »
Thanks ximocm and yuyu!
How this game compare to HQ?
========================
Thanks ximocm and yuyu!
How this game compare to HQ?

Pero Steven, DragonFire vs HQ ya estan comparados en la respuesta 32 de este hilo.
Para mi HQ es lo mejor con todos sus fallos errores etc etc.
Saludos y P&P
---------------------
But Steven, DragonFire vs HQ and the response are compared in 32 of this thread.
For my HQ is the best with all its faults, errors etc etc.
Greetings and P&P

Desconectado Steven Long

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #39 en: 05 de Enero de 2014, 17:33:04 pm »
Oh, lo siento, yo debería echar un vistazo posts anteriores...

==============

Oh, sorry, I should have a look previous posts...

Desconectado Ran

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #40 en: 21 de Enero de 2014, 17:44:00 pm »
Hola,
Yo estaba fuera por un tiempo.
Y tengo una pregunta ....
Acerca de las licencias del juego ..... ¿hay algún problema que el
diseñadores podían legalmente atacarte cuando haces una conversión
si usted sólo tiene que utilizar las reglas y los nombres de los personajes del juego?
Ok, no puede utilizar el nombre del juego, pero eso es comprensible.
saludos,
Fred

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hello,
I was away for awhile.
And I have a question....
About licenses of the game..... is there a problem that the
designers could legally attack you when you do a conversion
if you just use the rules and names of characters of the game ?
Ok, you cannot use the game's name but that is understandable.
Greetings,
Fred

Desconectado Yuyu

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #41 en: 21 de Enero de 2014, 23:59:31 pm »
Hola Ran

1- Cada país tiene sus leyes por lo que puede ocurrir que en un país sea legal y en otro no.

2- En el tema de las patentes en España, por ejemplo, son 20 años, siempre y cuando pagues la cuota anual.

Ran intento comprender lo que intentar decirnos, pero no llego a comprender el fondo de la idea, no es por cuestión de idioma es que no llego a comprender lo que realmente querer hacer.

Quieres vender un juego?
Quieres crear un videojuego?

Puedes darnos más datos y de esa forma te podemos ayudar mejor, por lo que me estoy imaginando quieres hacer algo con el DragonFire pero no se exactamente que es lo que quieres.

Saludos
-----------------------------------------------
Hi Ran

1 - Each country has its own laws which may occur in a country that is legal and not in another.

2 - On the subject of patents in Spain , for example, is 20 years, provided they pay the annual fee.

Ran try to understand what trying to tell us, but I fail to understand the essence of the idea, is not a matter of language is that I can not understand what you really want to do .

Want to sell a game?
You want to create a video game?

You can give us more data and thus we can better help you , so I 'm guessing you want to do something with the DragonFire but not exactly what you want.

Regards

Desconectado Ran

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #42 en: 22 de Enero de 2014, 18:42:54 pm »
Yuyu ,
Sí , en una forma que yo quiero hacer un juego de video.
Pero si hago algo que será un juego de tablero hecho en casa sin ánimo de lucro que se pueden reproducir en un PC como un PBEM o en línea.
Pensé que la toma " Fuego de Dragón " o " Furia de los miembros del clan " de los juegos de destino como un caso de prueba . Así que lo hice enviar un correo electrónico a Paradox Entertainment para pedirle permiso. Recibí una respuesta de ayer :
 
--------------------------
Hola,
Gracias por su correo electrónico y el interés en Crónicas mutantes y FOTC usted. Me temo que no podemos conceder permiso para tal uso del juego, incluso con su propio arte. Hay un renovado interés en el universo MC con el RPG está en desarrollo y el juego de miniaturas Warzone ahora en la liberación . También estamos buscando otras oportunidades , por ejemplo, la creación de los juegos de mesa clásicos como Siege y Clansmen como aplicaciones , así que espero que vamos a ver los juegos de mesa disponibles de nuevo.
Saludos cordiales,
Jay Zetterberg
Paradox Entertainment
------------------------------

Así que tengo que buscar otro juego que es interesante y se puede convertir .
Pero Yuyu , no quiero vender juegos , lo que hago es todos los días es SIN FINES DE LUCRO .
saludos,
Fred

----------

Yuyu,
Yes in a way I want to make a video game.
But if I make something it will be a non profit home made boardgame that can be played on a PC as a PBEM or online.
I thought the take "Dragonfire" or "Fury of the Clansmen" from Target games as a test case. So I did send a email to Paradox Entertainment to ask for permission. I got a response yesterday:
 
--------------------------
Hello,
Thank you for your email and interest in Mutant Chronicles and FotC. I’m afraid we cannot grant permission for such use of the game, even with your own art. There is renewed interest in the MC universe with the RPG being in development and the Warzone miniature game now in release. We are also looking at other opportunities, for instance creating the classic board games such as Siege and Clansmen as apps, so hopefully we will see the board games available again.
Best regards,
Jay Zetterberg
Paradox Entertainment
------------------------------

So I have to look for another game that is interesting and can be converted.
But Yuyu, I do not want to sell games, what I do is alway's NON PROFIT.
Greetings,
Fred




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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #43 en: 22 de Enero de 2014, 20:18:59 pm »
Hola Ran
Ahora si estar claro que es lo que quieres, y cuentas con mi apoyo.
¿ Tienes algún juego creado para poder mostrar a la comunidad ?
¿ Te gusta algún juego P&P en concreto de esta web ?
Si tambien vas a crear un PBEM te aconsejaria que empezaras por Vassal ( creado en Java ) ya que las imagenes te pueden servir para el proyecto de juego posterior.
Puedes aprender como crear modulos con el manual que yo crear hace algun tiempo y siempre puedes preguntar si te quedas atascado durante su creacion.
http://www.imprimiryjugar.com/index.php?topic=320.0
Sobre Mutant Chronicles and FotC, has echo muy bien, piensa en la cantidad de trabajo que te has ahorrado preguntado a su propietario.
Ran, creo que ya conoces nuestro pequeño foro, ayudamos en lo que podemos y como solemos decir....
Todo camino empieza con un primer paso....
Saludos
-----------------------------------
Hi Ran

Now if it be clear what you want, and you have my support.

Do you have a game created to show the community?

Like any game in particular P&P for this website?

If you'll also create a PBEM would advise you to start by Vassal (written in Java) and that images can serve you to play back the draft.

You can learn how to create modules to create the manual some time ago and you can always ask if you get stuck during its creation.

http://www.imprimiryjugar.com/index.php?topic=320.0

About Mutant Chronicles and FOTC, you done very well, think of the amount of work that you've saved his owner asked.

Ran, I think I know our little forum, help as we can and as we say ....

Every journey begins with a first step ....

Regards

Desconectado Ran

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #44 en: 07 de Febrero de 2014, 14:24:14 pm »
Hola Ran,
Tengo este e-mail de Paradox Entertainment.

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Hola,

¿Está permitido hacer una casa sin ánimo de lucro elaborada videojuego / interface con

propios gráficos de código abierto para el juego "Dragonfire" de Target Games.

Saludos y gracias,

Ran
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Es RiotMinds - no Paradox - quién es el propietario de esos derechos.
Es que no, que no es concedida la respuesta corta.

La respuesta es un poco más largo. Para ello necesitamos un acuerdo de licencia y una garantía (aunque sea pequeña). Para configurar un acuerdo de licencia es costoso (unos 5 km) y la garantía pediríamos sería casi lo mismo (5k). Así que para empezar este proyecto que necesitaríamos al menos 10K.

Reflexionar sobre ello y si usted tiene alguna pregunta, puede ponerse en contacto conmigo en este e-mail.
Mi nombre es Theodore Bergquist.

Tiene un gran día!
mejor
Theo

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Hi Ran,
I got this e-mail from Paradox Entertainment.



Hello,

Is it permitted to make a non profit home brewed video game/interface with

own open source graphics for the game "Dragonfire" from Target Games.

Greetings and Thanks,

Ran

It’s RiotMinds - not Paradox - who owns these rights.
The short answer is no, it’s not granted.

The somewhat longer answer is. In order to do that we need a license agreement and a guarantee (even if it’s small). To set up a license agreement is costly (about 5K) and the guarantee we would ask for would be almost the same (5k). So to start this project we would need at least 10K.

Mull it over and if you have any questions you can contact me on this e-mail.
My name is Theodore Bergquist.

Have a great day!
best
Theo



Desconectado ximocm

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #45 en: 08 de Febrero de 2014, 17:42:19 pm »
Ran...  10.000 € por una licencia? Es un chiste o lo he entendido mal?

Llamalo Dragonfirewall, es mas barato y ademas te protege de los virus :D

Hay juegos comerciales sobre todo en telefonos, que son "copias" con otros graficos de juegos mas viejos y con otro nombre y ademas ganan con ello.

En este caso, creo que deberian pagarte a ti por resucitar su viejo juego...

"Matar jugando al rol es tan absurdo como el suicidio por arruinarse en el Monopoly"

Desconectado Yuyu

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #46 en: 10 de Febrero de 2014, 12:20:48 pm »
Ran...  10.000 € por una licencia? Es un chiste o lo he entendido mal?

Llamalo Dragonfirewall, es mas barato y ademas te protege de los virus :D

Hay juegos comerciales sobre todo en telefonos, que son "copias" con otros graficos de juegos mas viejos y con otro nombre y ademas ganan con ello.

En este caso, creo que deberian pagarte a ti por resucitar su viejo juego...

DragonFirewall es de 10 Ximocm que inventiva.... muy bueno.

Desconectado Ran

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #47 en: 10 de Febrero de 2014, 12:29:19 pm »
Ximocm,
Yo no creo que es el euro de .....
RiotMinds es una compañía sueca, así que creo que es en coronas suecas (SEK)
y 1 SEK = 0,113172 euros.
Así que eso lo hace pagar, pero no quieren gastar dinero en eso.
Y sé que puedo hacer un juego (como usted ha dicho) que juega como DragonFire
con propios gráficos, si quiero.
Reglas de juego no tienen derechos de autor.
Por otro lado, yo no quiero "robar" los ingresos de las empresas.
Algunas empresas con juegos de mesa necesitan los ingresos de todos los juegos que venden.
saludos,
Ran
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Ximocm,
I do not think it is Euro's.....
RiotMinds is a Swedish company, so I think it is in Swedish Kronor (SEK)
and 1 SEK =    0.113172 EUR.
So that makes it payable, but I do not want to spend money on that.
And I know that I can make a game (like you said) that plays like DragonFire
with own graphics if I wish.
Rules of a game have no copyright.
On the other side, I do not want to "steal" income from companies.
Some companies with board games need the income of every game they sell.
Greetings,
Ran

Desconectado Yuyu

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #48 en: 10 de Febrero de 2014, 12:39:22 pm »
Ran es muy honesto por tu parte.
Pero tu no les robas nada, es un juego descatalogado y que no se vende en tiendas.
La única manera de poder jugar con el juego es comprar uno de segunda mano "usado" o hacer un P&P.
Otra cosa es que tu usar su marca, su logotipo y sus nombres para vender el juego.
Lo único que tu haces, es crear un vídeo juego basado en algo que ya no existir hacer ya mucho tiempo.
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Hi Ran, is very honest of you.
But you do not steal them anything, and is a discontinued game that is not sold in stores.
The only way to play the game is to buy a second hand "used" or make a P & P.
Another thing is that you use their brand, their logo and their names to sell the game.
The only thing you do is create a video game based on something you do not already exist long time ago.

Desconectado ximocm

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Re:DragonFire, de Borras
« Respuesta #49 en: 11 de Febrero de 2014, 08:14:39 am »
Por otro lado, yo no quiero "robar" los ingresos de las empresas. Algunas empresas con juegos de mesa necesitan los ingresos de todos los juegos que venden.

Dudo mucho que tengan ingresos de Dragonfire en los ultimos 20 años :D

No estamos hablando de un juego comercial, sino uno gratuito hecho por fans, que no va a reportar ni una corona sueca, solo toneladas de satisfaccion .

No va a ser una recopilacion de musica de ABBA ni nada parecido :D :D :D
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